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Inferno Schwierigkeitsgrad bestätigt

Kurz vor der von Blizzard anberaumten Pressekonferenz auf der Gamescom 2011 bestätigte Game Director Jay Wilson Kotaku.com, dass Diablo 3 einen komplett neuen, vierten Schwierigkeitsgrad haben wird.

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Jay Wilson gegen über Kotaku:

Monsters will see an increase in health, damage, damage resistances and aggression in Inferno. They’ll also have access to a larger suite of powers in Inferno, making minions and boss monsters even tougher. Expect a tougher game across the board, with broader than ever challenges even for the most skilled demon hunters.

“The idea was that we wanted a difficulty mode where the entire game was viable,” Wilson says. “So you don’t have to pick and choose key areas [to replay].” Diablo III’s Inferno difficulty, he says, will be “very difficult, very challenging,” presenting a “flattened” difficulty experience that Blizzard hopes will provide a more balanced, but more challenging end game for Diablo diehards.

That “flattened” difficulty will mean, Blizzard hopes, that players revisit the entire world of Diablo III seeking bigger and bolder challenges, not just go on “Mephisto runs” or fight a specific breed of minion in search of experience points and sweet loot drops.

Eckdaten zum neuen Schwierigkeitsgrad Inferno:

  • Nur ab Maximal-Level des Charakters spielbar, kein Leveln möglich
  • Besonders gute Gegenstände und Achievements
  • Monster haben deutlich stärkere Resistenzen, mehr Leben, sind aggressiver und teilen mehr Schaden aus
  • Extrem fordernd

Weitere Informationen und Details zum neuen Schwierigkeitsgrad wird es im Verlauf des Nachmittags bzw. Abends geben. Wir sind live vor Ort!

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