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„Nephalem-Trials“ erscheinen nicht mit Reaper of Souls

Einigen wird sicher aufgefallen sein, dass in den letzten Wochen nur noch von Abenteuermodus (früher Beutezüge) und Nephalemportalen geredet wurde, aber den sogenannten „Nephalem Trials“ kein Wort mehr gewidmet wurde.

Dabei handelte es sich ursprünglich um Portale, die man in allen Akten vorfinden konnte, und bei deren betreten der Held mit einer Welle von Monstern konfrontiert wurde. Je nachdem wie schnell und sicher er die Prüfung meisterte gab es höhere Belohnungen.

Community-Managerin Lylirra gab nun bekannt, dass es diese Elemente in Reaper of Souls nicht geben wird. Grund dafür sei, dass der Mechanismus noch nicht ausgereift genug ist und die Konzentration lieber auf anderen Addon-Elementen gelegt wird, als das Releasedate von Reaper of Souls zu verzögern. Viele solcher Einzelprüfungen wurden jedoch als Einzelevents in Reaper of Souls verteilt, weil sie sich als haltbar erwiesen haben.

Es erscheint wahrscheinlich, dass die Nephalem Trials in der zweiten Erweiterung oder einem separaten Patch für Diablo 3 erscheinen werden.

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Nephalem Trials are indeed still alive in some form, but they will not be added with the launch of Reaper of Souls. We absolutely love the idea behind the Trials (challenge-based systems can be so much fun), but before we implement them we want to make sure they have a strong underlying reward structure and tracking system. That kind of hook is important for a system like this and we didn’t want to add in Nephalem Trials to the game without it.

The gameplay felt great and was in a good place at gamescom 2013 where we announced them – which is actually why a lot of the individual Trials have been added on their own as standalone events into Reaper of Souls – but the mechanism that made the overall system feel meaningful over a long period of time wasn’t and would take some pretty significant tech and time to implement (in this case, at the expense of other features as well).

Rather than delay the release of the expansion to make sure Nephalem Trials could make it in with all the necessary components, we made the decision to cut them for now and re-focus our efforts on making sure other key systems like Adventure Mode, Bounties, Nephalem Rifts, and Clans & Communities (just to name a few) are solid. It’s not an ideal scenario, but these are the kinds of hard calls we sometimes have to make in a world where we can’t stack +Maximum Resource. >.>

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