0 Kommentare

Diablo 3 Power Leveling: Wyatt Cheng spricht über die Philosophie im Spiel

Gestern berichteten wir bereits, dass Power Leveling, wie es momentan stattfindet (von Level 1 auf 60 in 30 Sekunden) natürlich nicht erwünscht ist. Heute nimmt auch Senior Technical Designer Wyatt Cheng dazu Stellung und spricht über die Designphilosophie bezüglich Powerleveling.

Dabei macht er klar, dass primär die Frage geklärt werden muss, ob man mit dem Ingame-Status konform geht, oder ob er einer Änderung bedarf. Beim Power-Leveln selbst schauen sich die Entwickler die Art und Geschwindigkeit an, mit der gelevelt wird. Wenn diese Geschwindigkeit beim Power-Leveln etwa der Geschwindigkeit eines guten Solo-Spielers entspricht, der komplett mit Erfahrungs-Equipment ausgerüstet ist, haben die Entwickler kein Problem mit dem aktuellen Stand.

Problematisch wird es nur dann, wenn offensichtlich mehr als 10mal so schnell gelevelt werden kann, und damit die Gefahr besteht, dass der Abenteuermodus von Reaper of Souls beispielsweise keinerlei Stellenwert mehr hätte, wenn Spieler nur noch ein bestimmtes Event immer und immer wieder neu starten würden. Als Beispiel nennt Cheng das Mira-Event im Kampagnenmodus. Es ist momentan sehr lohnenswert, man hat aber ein Auge darauf, ob der Abenteuermodus in Reaper of Souls vielleicht untergraben werden würde. In dem Fall ist mit einer Korrigierung zu rechnen.

level60-leveln-powerleveln_newsbild

Hi folks,

I want to chime in with our design philosophy regarding power leveling. With the recent changes to experience calculations, I want to distinguish between what we view as something we need to take action on and something we’re actually okay with.

With regards to leveling low level characters, our basic approach is to compare the leveling rate when being power leveled by a high level character to what a person is capable of on their own. If you’re playing solo, you can use things such as a helm Ruby, Leoric’s Signet, Hellfire Ring and optimized gear such as high DPS weapons with „Reduced Level Requirement“ affixes. When we are trying to decide if being power leveled by a higher level character is „too good,“ we compare it to the optimal solo case. If being power leveled is in the ballpark of playing with a full set of leveling gear, that seems fine. But if being power leveled by a higher level character is, for example, 10x better, it significantly undermines all the work that goes into putting together a special set of gear.

For max level characters in Reaper of Souls, we want Adventure Mode to be the most rewarding way to play the game. For those who played the beta, many will attest that Adventure Mode is a lot of fun and it would be a real shame if there was a more efficient route elsewhere. Adventure Mode takes you around the world of Sanctuary, promotes a variety of content, and rewards your play with experience, gold and Blood Shards. Each bounty set is capped off with the opportunity for running a Nephalem Rift, which is also really fun. We don’t want a situation on March 25th where the fastest way to gain XP is to actually ignore Adventure Mode completely and instead repeat the same small piece of content every 60 seconds endlessly. We targeted the Cursed Chest event because there is reason to believe that if we left it, it had the potential to undermine Adventure Mode. This is the litmus test through which we’ll be evaluating all leveling methods. The Mira event is another example. It’s quite good, and we are currently trying to determine if it is better than Adventure Mode at level 70. If it is, then yes – we’ll have to take action. If it isn’t, then there’s no need to change or remove it.

Hat dir dieser Artikel gefallen?

0

Verfasse eine Antwort

Kommentiere diesen Beitrag als Erster!

avatar
wpDiscuz