Der Barbar:

Geschichte:

Die Heimat des Barbarensind die nördlichen Gefilde Sanktuarios, in denen das leicht bläulich schimmernde Eis und das Weiß des Schnees die Landschaft bestimmen. Von seiner Natur ist der Barbar so rauh und unerbittlich wie die Wildnis in der er lebt. Dennoch ist er nicht der blutrünstige, herzlose Schlächter als welcher er früher fälschlicher Weise angesehen wurde. Sein Handeln ist viel mehr geleitet von Motiven, die anderen Kulturen fremd und für viele Menschen unverständlich sind. Barbar Seinesgleichen wachten seit ewigen Zeiten über den Berg Arreat und sahen es als ihre heilige Aufgabe an, ihn und somit den Weltenstein, den er beherbergte, zu beschützen und Unheil von ihm zu wenden.

Sie waren es, die Baal und seinem Heer bis zuletzt erbitterten Wiederstand leisteten. Unzählige diese stolzen Krieger ließen in diesem Kampf ihr Leben. Doch all ihr Mut, die Tapferkeit und Todesverachtung mit der sie sich dem Feind entgegen warfen, waren vergebens. Sie konnten Baal nicht davon abhalten den Weltenstein zu verderben.

Welch grausiges Schicksal für dieses stolze Volk von Kriegern, in deren Glauben nichts schlimmer ist, als ihre beschützerische Pflicht gegenüber dem heiligen Berg Arreat nicht zu erfüllen oder kein ordentliches Begräbnis an dessen schneebedeckten Hängen zu erhalten.

Nach der Zerstörung des Weltensteins, die den Berg in einen Krater verwandelte, sind die Barbaren verschwunden. Niemand weiß wie viele von ihnen überlebten, wo sie sich nun aufhalten oder wie sie mit dem Makel des Versagens umzugehen wissen.

Allgemein:

Diablo3-ss28-hires.jpg Der bereits in Diablo 2 als Charakterklasse zur Verfügung stehende Barbar wird auch in Diablo 3 wieder mit den ihm eigenen Charakteristiken aufwarten. Er ist groß, stark und seine muskelbepackten Arme sind imstande zwei Waffen zu halten, von denen schon eine allein ausreichen dürfte , um bei einer Zauberin einen Bandscheibenvorfall hervorzurufen.
Im ersten Gameplayvideo darf man dem Barbaren dabei über die Schulter schauen, wie er mit besagten Einhandwaffen in den Kampf zieht, aber auch wie er einen gewaltigen Hammer mit beiden Händen führt. Ob er auch wieder in der Lage sein wird Zweihandwaffen mit nur einer Hand im Kampf einzusetzen, ist noch nicht ersichtlich.

Fähigkeiten:

Die aktiven Fähigkeiten des Barbaren werden in drei Kategorien eingeordnet: Fury Generator (Wut generieren), Fury Spender (Wut spenden) und Situational (situationsabhängig). Dazu muss man anmerken, dass der Barbar auch Wut generiert, wenn er nur getroffen wird. Eine Wut generierende Fähigkeit ist trotzdem Pflicht, wenn man effektiv sein möchte.

Stand: Beta Patch 12

Fury Generator (Wut generieren):

Bash:

Generate: 6 Fury per attack
Brutally smash an enemy for 145% weapon damage with a 20% chance to knock the enemy back.

Cleave:

Generate: 4 Fury per attack
Swing in a wide arc to deal 120% weapon damage to the targeted enemy and 60% weapon damage to any other enemies caught in the swing.

Leap Attack:

Generate: 15 Fury
Cooldown: 10 seconds
Leap into the air, dealing 40% weapon damage to all enemies within 8 yards of your destination. Only generates Fury if you hit an enemy.

Ground Stomp:

Generate: 15 Fury
Cooldown: 12 seconds
Shake the ground to inflict 30% weapon damage to all enemies within 12 yards and stun them for 3 seconds. Only generates Fury if you hit an enemy.

Frenzy:

Generate: 3 Fury per attack
Swing for 80% weapon damage. Each swing increases attack speed of Frenzy by 15% for 4 seconds. This effect can stack up to 5 times for an total bonus of 75% attack speed.

War Cry:

Generate: 30 Fury
Cooldown: 30 seconds
Unleash a rallying cry to increase the armor of you and all allies within 30 yards by 100% for 60 seconds.

Furious Charge:

Generate: 15 Fury
Cooldown: 10 seconds
Rush forward knocking back enemies and inflicting 60% weapon damage to enemies at the destination and 30% damage to enemies along the path of the charge. Only generates Fury if you hit an enemy.

Ancient Spear:

Generate: 15 Fury
Cooldown: 10 seconds
Throw a spear up to 45 yards to pull an enemy back to you, slowing target’s movement by 50% and dealing 55% weapon damage.

Fury Spender (Wut spenden):

Hammer of the Ancients:

Cost: 20 Fury
Call forth a massive hammer to smash enemies around the target for 180% weapon damage and increases critical hit chance by 15%.

Threatening Shout:

Cost: 20 Fury
Shout with great ferocity, reducing damage done by enemies withing 25 yards by 50% for 15 seconds.

Battle Rage:

Cost: 20 Fury
Enter a rage which increases damage by 20% and critical hit change by 4% for 30 seconds.

Weapon Throw:

Cost: 10 Fury
Hurl a throwing weapon at an enemy for 180% weapon damage and slowing the movement of the enemy by 70% for 4 seconds.

Rend:

Cost: 20 Fury
Perform a vicious strike to all enemies within 9 yards, dealing 60% weapon damage every seconds for 3 seconds.

Seismic Slam:

Cost: 30 Fury
Slam the ground to cause a wave of destruction that deals 215% weapon damage and knockback to targets in a 45 yard arc.

Sprint:

Cost: 20 Fury
Increase movement speed by 40% for 6 seconds.

Whirlwind:

Cost: 8 Fury per second
Deliver multiple attacks to everything in your path for 44% weapon damage every 0.40 seconds.

Situational (situationsabhängig):

Ignore Pain:

Cooldown: 60 seconds
Reduces all damage taken by 65% for 5 seconds.

Revenge:

Inflict 150% weapon damage to all enemies within 8 yards and gain 5.0% Life for each enemy hit.
Revenge has a 15% change to become active for a short time each time you are hit by an attack.

Overpower:

Press the advantage of a powerful attack to overwhelm the enemy for 150% weapon damage to all targets within 9 yards.
Overpower becomes available whenever you make a critical hit against an enemy.

Earthquake:

Cost: 50 Fury
Cooldown: 120 seconds
Shake the ground violently, dealing 1200% weapon damage as Fire over 8 seconds to all enemies within 18 yards.

Call of the Ancients:

Cost: 75 Fury
Cooldown: 120 seconds
Summon the ancient Barbarians Talic, Korlic, and Madawc to inflict 100% weapon damage with each attack as they join the battle for 15 seconds.
• Talic wields a sword and shield and uses the Whirlwind skill.
• Korlic wields a massive polearm and uses the Cleave skill.
• Madawc dual-wields axes and uses the Weapon Throw skill.

Wrath of the Berserker:

Cost: 75 Fury
Cooldown: 120 seconds
Enter a berserker rage which raises several attributes for 15 seconds.
• Critical Hit: 10%
• Attack Speed: 45%
• Dodge Chance: 20%
• Movement Speed: 20%

Passive Skills:

Pound of Flesh:

Increases the chance of finding a health globe by 25% and you gain 100% additional Life from health globes.

Ruthless:

Critical hit chance increased by 5%. Critical hit damage increased by 50%.
Many skills and runestone effects rely on critical hits to trigger their effects.

Nerves of Steel:

Your Defense is increased by 25% of your Vitality.

Weapons of Master:

Gain a bonus based on the weapon type of your main hand weapon:
• Swords/Daggers: 10% increased damage
• Maces/Axes: 5% chance to critical hit
• Polearms/Spears: 10% attack speed
• Mighty Weapons: 1 Fury per hit

Inspiring Presence:

The duration of your shouts is doubled. While benefiting from your War Cry or Battle Rage you regenerate 2% of your maximum Life per second.
Your shouts are:
• Battle Rage
• Threatening Shout
• War Cry

Berserker Rage:

You inflict an additional 20% damage while at maximum Fury.

Bloodthirst:

Gain 3% of all damage done as Life

Animosity:

Increases Fury generation by 10% and maximum Fury is increased by 20.
Fury is used to fuel your most powerful attacks.

Superstition:

Reduces all non-physical damage taken by 20%. Whenever you take damage from a ranged or elemental attack you gain 3 Fury.

Tough as Nails:

Increases armor by 100%.
Thorns damage dealt increased by 100%.

No Escape:

Increases the damage of Ancient Spear and Weapon Throw by 15%. In addition, a critical hit with Ancient Spear automatically resets the cooldown and critical hits with Weapon Throw have a chance to return 20 Fury.

Relentless:

While below 20% Life, all skills cost no Fury and all damage taken is reduced by 50%.

Brawler:

As long as there are 5 enemies within 8 yards, all of your damage is increased by 30%.

Juggernaut:

The duration of control impairing effects on you are reduced by 20%. In addition, whenever you become stunned, feared, or charmed you recover 15% of your maximum Life.

Boon of Bul-Khatos:

The cooldown on your Earthquake, Call of the Ancients, and Wrath of the Berserker skills is reduced by 30 seconds.

Unforgiving:

You no longer degenerate Fury. Instead, you gain 1 Fury every 2 seconds.